fredag 9 november 2018

Första intervjun


I samband med tårtfirandet i förrgår kom Sussie Slotter, en av kommunens kommunikatörer för att göra en intervju. Jag måste erkänna att det var lite läskigt, trots att vi känner varandra och tidigare har varit kollegor i samma koncern när hon jobbade på Motala & Vadstena tidning och jag på Östgöta Correspondenten. Men ändå så var det nästan samma känsla i magen som när jag ska gå på kontroll hos tandläkaren. Känslan gick dock snabbt över. Att prata om sig själv är inte jättelätt. Jag är verkligen full av beundran över alla människor som jag porträtterade under mina år som familjeredaktör. Så modiga de är som lämnar ut sig så pass åt någon de aldrig har träffat tidigare – i synnerhet när de vet att mängder av människor kommer att läsa om dem.

Så här blev intervjun på kommunens hemsida.

Bild: Sussie Slotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar